شماره گير تلفن جادويي
 
فلزیاب ، مطالب علمی و آموزشی
۩۞۩ مدار فلزیاب و دستگاه فلزیاب تضمینی ۩۞۩
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ در زمینه های مختلف مطالب علمی و آموزشی به صورت تخصصی و عمومی فعالیت می نماید و همچنین در زمینه فروش مدارات و دستگاه فلزیاب لازم است این نکته را یاد آور شوم که در این وبلاگ مطالب جدید در صفحه اول قرار نمیگیرد و شما میتوانید برای مشاهده جدید ترین مطالب مورد نظرتون در وبلاگ به بخش موضوعات مطالب به قسمت مورد نظر خود مراجعه نمایید درضمن این وبلاگ آماده تبادل لینک با تمامی وبلاگ ها و سلیت ها می باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

شماره گير تلفن جادويي

  

در این مقاله یک مدار بسیار ساده که از قطعات کمی تشکیل شده را معرفی میکنم. طرح این مدار از یک برنامه تلویزیونی در ذهن من بوجود آمد! و مطمئن هستم که نظر شما دوستان عزیز را جلب خواهد کرد. چون این مدار در عین سادگی کاربردهای خارق العاده ای دارد. شما در این مقاله با موارد زیر آشنا میشوید :

 

  • چگونه از طریق این مدار از تلفن هایی که صفر آنها بسته شده استفاده کنید و شماره دلخواه را بگیرید!
  • چگونه از تلفن سکه ای استفاده کنیم بدون محدودیت در شماره گیری و بدون پرداخت هزینه!
  • وسیله مناسب برای افراد مسن و کودکان که در موارد خاص بتوانند شماره شما را بدون استفاده از شماره گیر تلفن بگیرند!
  • با این وسیله شما دیگر نیازی به استفاده از شماره گیر تلفن ندارید!
  • در این مقاله نحوه بدست آوردن شماره گرفته شده توسط افراد را خواهید آموخت!
  • چگونه شماره گرفته شده توسط یک بازیگر را فقط با تماشای فیلم بدست آوریم!
  • و . . .

در یکی از برنامه های شبکه 4 سیما به معرفی یک MP3 Player پرداخته شد و در مورد خصوصیات آن گفته شد که بدون نیاز به اتصال به خط تلفن و فقط با استفاده از گوشی میتوان شماره گیری کرد بدین صورت که فقط کافی است که شماره مورد نظر خود را در MP3 Player وارد کنید سپس دهنی گوشی را نزدیک آن کرده تا شماره گرفته شود. این موضوع برای من بسیار جالب بود که چطور چنین چیزی ممکن است؟

اما پس از کمی فکر متوجه ایده بکار رفته شدم. همانطور که میدانید جهت شماره گیری بر روی خطوط تلفن دو روش وجود دارد :

  1. روش پالس.
  2. روش تن.

در روش پالس که قدیمی ترین روش است به ازای هر رقم تعداد مشخصی پالس ارسال میشود. برای رقم 0 ، تعداد ده پالس و برای سایر ارقام به اندازه رقم پالس تولید میشود. مثلا برای 5 ، پنج پالس ایجاد میشود. اما اشکال این روش این بود زمان شماره گیری در اعدادی با تعداد ارقام ثابت با هم فرق داشت. مثلا برای گرفتن 111 سه پالس تولید میشد ولی برای 999 بیست و هفت پالس نیاز بود. و این باعث کندی شماره گیری میشد.

اما در روش جدیدتر برای هر شماره یک سیگنال صوتی با فرکانس معین تولید میشد که مشکلات سیستم قبلی دیگر در آن وجود نداشت. و در واقع MP3 Player فوق هم برای شماره گیری همین کار را میکرد و سیگنالهای صوتی را به دهنی منتقل میکرد و از طریق دهنی این اصوات به خط تلفن منتقل شده و شماره گرفته میشد.

من برای اینکه از این ایده مطمئن بشوم یک آزمایش ساده انجام دادم که شما هم همین الان میتوانید انجام دهید. من گوشی تلفن همراه خودم را کنار دهنی تلفن منزل نگه داشتم و صبر کردم تا بوق آزاد پخش شود، سپس شروع کردم شماره تلفن همراهم را گرفتم 09123812060 البته با همان موبایل خودم! بعد از چند لحظه گوشی همراهم شروع به زنگ خوردن کرد و بر روی آن شماره تلفن منزل بعنوان تماس گیرنده افتاد. مثل اینکه من با تلفن خانه شماره همراهم را گرفته باشم.

البته به این نکته توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید از گوشی همراه خود برای شماره گیری به روش بالا استفاده کنید حتما باید در تنظیمات گوشی ، صدای صفحه کلید را فعال کرده و بر روی تن یا DTMF تنظیم باشد و تا حد امکان میزان صدا را افزایش داده و سعی کنید در محیط اطراف صدا و نویز مزاحمی نباشد.

در مرحله بعدی من با میکروکنترولر ATmega8 مداری ساختم که بازدن یک کلید، تن های لازم را جهت شماره گیری تلفن همراهم تولید میکرد و از طریق بلندگوی کوچکی که بر روی آن نصب بود پخش میکرد و با گذاشتن دهنی هر تلفنی در کنار این مدار شماره من توسط آن تلفن گرفته میشد. و همانطور که میدانید در اکثر تلفن هایی که صفر آنها بسته است و یا شماره گیری در آنها محدود شده یا نیاز به انداختن سکه دارند در واقع شماره گیر تلفن محدود شده و یا قفل شده است. در نتیجه شما اگر از طریق دیگری شماره گیری را انجام دهید عملا از سد تلفن گذشته اید و صد البته که این مدار اینکار را انجام میدهد.

سورس بسکام این برنامه در زیر آورده شده است. همانطور که مشاهده میکنید برنامه بسیار ساده نوشته شده و با هر بار روشن شدن میکرو پالسهای تن تولید میشوند. شما میتوانید با تغییر دادن شماره من، شماره مورد نظر خود را وارد کنید.

 

 

'*********************************************
'* This Program Writing By : Hossein Lachini *

'* The Magic Tone Dialer                     *
'* For to get more details visit :           *
'*                 www.HLachini.com          *
'* Contact to me by : eLachini@Gmail.com     *
'* Mobile/SMS : +98 912 381 2060             *
'*********************************************
$regfile = "m8def.dat"
$crystal =
 8000000

Enable 
Interrupts

Dim Mobile As String * 12
Mobile = 
"09123812060"

Wait 3
Dtmfout Mobile , 50
End                     'end program

 

 نقشه مدار فوق نیز بصورت کوچک شده در زیر قابل مشاهده است :

این مدار برای صرفه جویی در مصرف باطری کلید بصورت سری با مدار قرار گرفته تا با زدن کلید مدار روشن شده سپس بعد از گذشت 3 ثانیه شروع به ارسال پالس تن میکند. دقت داشته باشید که برای درست عمل کردن این مدار حتما فیوز بیت های میکروکنترولر را جهت استفاده از کریستال خارجی تنظیم کنید.

این هم تصویری از مداری که توسط من ساخته شد.

 

برای دریافت سورس برنامه به همراه فایل شیبه سازی در محیط پروتیوس اینجا کلیک کنید.

پسورد تمامی فایل ها http://puls.loxblog.com

 

 

 اما چند ترفند جالب جهت شماره گیری تلفن :

  1. اگر این مدار را کنار گوشی قرار دهید که دارای Caller ID یا همان مزاحم یاب باشد خواهید دید که با فعال شدن مدار شماره گرفته شده برروی آن نمایش پیدا میکند. حال اگر در هنگامی که فردی در یک فیلم در حال شماره گیری باشد شما براحتی با قرار دادن گوشی تلفن در کنار بلندگو تلویزیون میتوانید شماره گرفته شده را بر روی مزاحم یاب ببینید!
  2. اگر فاصله گوشی تا تلویزیون دور باشد شما کافیست از طریق یک وسیله مثل موبایل، صدای شماره گیر را ضبط و سپس در کنار گوشی پخش کنید!
  3. در خیلی از مراکز مثل بانکها و سازمانها و کارخانجات برای دسترسی به بخشهای مختلف یا استفاده از خدماتی همچون تلفن بانک، نیاز به شماره گیری تن دارید. اگر گوشی مورد استفاده توسط شما امکان شماره گیری تن ندارد نگران نشوید. کافیست که پس از شماره گیری مرکز مورد نظر برای ارسال فرامین تن به آن مرکز ، گوشی موبایل خود را در کنار دهنی بگیرید و ...
  4.  و هزاران ایده و ترفند دیگر که شما میتوانید برای ما ارسال کنید تا در اینجا درج شود یا در بخش نظرات وارد کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 337
بازدید کل : 1436503
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 51
تعداد آنلاین : 1